Bye bye New York

6 augustus 2019 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

We zijn net in ons hotel bij JFK afgedropt, met pijn in ons hart! Wat hebben we genoten van New York, het is druk.....heul druk, druk met alles....mensen, auto's, toeteren, kaartverkoop op iedere hoek, hot dog verkoop op iedere hoek.....Ik zeg eerlijk, je moet er tegen kunnen, Jesse vond Time Square 'too much' en dat begrijp ik wel....maar het leeft, het bruist! We hebben optimaal gebruik gemaakt van onze dagen, gezien wat we wilde zijn, nou ja...zo goed als dan, we hebben nog wensen om te zien.

Oude gebouwen vermengt met ultra moderne nieuwe gebouwen, tussen hoge gebouwen een park waar je op je gemakkie kan zitten, eten, sporten.....ge-wel-dig!!!! Harlem, heerlijk sfeertje....Brooklyn, prachtige stad op zich....met een eigen hart! Central Park....daar ga ik zeker nog voor terug, bijzonder om in zo'n drukke stad, uit de drukte te kunnen stappen en schildpadden te zien zwemmen en de vogels te horen fluiten.

Maar waar kreeg ik en wij allemaal koude rillingen van bij 30 graden....911! Wat ben je nietig als je daar staat! Het is nog steeds onwerkelijk, ik kan het niet uitleggen, je moet het gezien hebben en gevoeld hebben, 3000 mensen die daar het leven lieten terwijl ze gewoon aan het werk waren, dat je van zo'n hoog gebouw wanhopig naar beneden springt, de dag dat de wereld zijn onschuld verloor.....en dat merk je heel goed in deze stad.

Deze stad gaat nooit over deze aanslag heenkomen, je ziet het, je voelt het, en je hoort het van echte New Yorkers, overal politie, en ze zijn streng, beveiliging die over een hek heen hangen om een gebouw te bewaken, brandweer met de Amerikaanse Vlag achterop, want trots blijven ze wel! Overal herinneringen van overleden collega's!

Maar we gingen een broodje eten vlak achter '911 memorial'  een oud donker baasje.....en die man genoot van zijn leven, stond midden in het leven, was de jongste niet meer, maar genoot van zijn werk in café 'Bravo', maakte grapjes met iedereen, en heeft alle ellende vast meegemaakt van dichtbij, but he lives in the middle of NYC......en zo hoort het ook❤

Liefs, de Noordermeertjes! X

1. Oma:
    6 augustus 2019
    Mooi verwoord.zo veel te zien en emotionele momenten mee gemaakt. Geweldig. 😍
  2. Aart:
    6 augustus 2019
    Wat een mooi verhaal weer,dit is weer zoiets waarvan ik altijd zeg: Dít kunnen ze je nóóit meer afnemen.Geweldig!Enne.....wat een mooie blog, ga zo door.
  3. Karen Noordermeer:
    6 augustus 2019
    Keek al weer uit naar je Blog 😉. Wat een levendig verhaal. Het is dus inderdaad een stad die bruist, gaaf om je ervaringen te lezen. 9-11 memorial kan me miet voorstellen hoe groot en triest diep lek is.

Nu op naar de volgende wereldstad, goede reis toegewenst.