Last part!

19 augustus 2019 - Monterey, California, Verenigde Staten

Voor mijn gevoel zijn we aan het laatste gedeelte van onze trip begonnen, heb het in drieën gehakt, New York, Natuurparken&San Fransisco en nu zitten we, het is Zondagavond 18 Augustus, in het noorden van de Highway 1, vanmiddag met een 'kriss-kross' in de Lombard street afscheid genomen van San Fransisco! We vonden het allemaal een te gekke stad, Donderdagavond naar Fishermann's Wharf gegaan, ik was op slag verliefd op dat gedeelte van de stad, soort van boulevard, sea lions bekijken, eten en shoppen in de kleinere winkeltjes, straatartiesten, gemoedelijke sfeer.

Vrijdagochtend vroeg op want om 9.30 de boot op naar Alcatraz, indrukwekkend was dat, nooit geweten dat daar gezinnen van mensen die daar werkte leefden, nog een dame, Jolene huppelup gesproken, zij leefde als klein meisje daar en vond het geweldig, in San Fransisco naar school, dus 2 keer per dag met de boot heen en weer. Als gevangene had je nu werkelijk waar niks daar....alleen een mooi uitzicht als ze de trap afliepen naar de binnenplaats om te luchten. Rudi ontmoet na onze mooie trip naar Alcatraz, geprobeerd op een 'open beroemde tram' te komen maar dat was een uur wachttijd. Met een taxi naar 'Union Square' dat is niet aan te lopen, dat was walhalla voor Luca....shop, shop en nog eens shop! Vroeg in de avond terug naar onze airbnb, wat heerlijk was, een beneden verdieping voor ons zelf, de keuken was net zo groot als ons hele woonkamer😂 Arjan deed wat je moet doen in the States....aan het eiland 'cereals' eten. Iedereen een eigen bed, was wel even lekker na alle hotelkamers. Zaterdag volgende uitdaging.....fietsen in San Fransisco, traktatie van Rudi, na een soort van 'Disney ontvangst' met hele enthousiaste medewerksters, zijn we richting de Golden Gate Bridge gefietst.....dat was zo gaaaaaf!!! Aan de andere kant in een heel rijk dorp, Sausolito, onze sandwich gegeten aan de waterkant met uitzicht op de stad. Het plan was om met de ferry terug te gaan, maar we waren 1 uur van te voren al vrij te laat om ons op de ferry te krijgen. Nu kan je met een taxi met 5 man erin....en....5 elektrische fietsen🤔 achterop terug naar de stad gebracht worden🤣 Jesse deed het bijna in zijn broek van het lachen met al die fietsen met touw vastgemaakt achterop terug te rijden, er zaten in een andere taxi ook een Nederlands stel, die man zei....mocht je wat fietsen vinden, neem ze even mee, we hebben dubbel gelegen! Dus Ben...3 fietsen achterop....appeltje/eitje!! Alhoewel de taxi chauffeur wel bedacht halverwege dat hij dit nooit meer ging doen😏. Dat is best, maar breng ons nog maar even met 5 fietsen terug, en dat is gelukt! Painted ladies street nog heen gefietst, dat was een pittig eindje en vrij stel omhoog. Om 17.00 terug in ons onderkomen, en om 20.00 met Rudi nog wezen eten in Little Italy. Was lekker en gezellig, daarna waren 5 kaarsjes uit! Vanochtend nog wezen lunchen in San Fransisco, in een hippie wijk, Luca nog een shirt gekocht, en toen was het echt tijd om afscheid te nemen van Rudi en San Fransisco! Helaas, want San Fransisco heeft alles wat je zoekt in een stad, hebben we geconcludeerd, zo divers, er is voor iedereen wel wat te vinden, zo'n gemoedelijk sfeertje.

Net terug van Monterey, de mannen hebben zich vergaapt aan dure, oude, exclusieve auto's....tot vandaag was het hier Carweek in Monterey, eigenlijk een dag te laat aangekomen, het weer is hier heel veranderlijk, bewolking, zon, regen, blauwe lucht, alles gehad vandaag, het is koud, in de avond echt een trui/jas nodig, maar dat was al in San Fransisco!

Wij zakken op ons gemak af naar het zuiden, hebben de tijd, geen gehaast en  gaan richting Los Angeles, heel benieuwd naar....you love it or you hate it, als ik de verhalen mag geloven! We gaan het zien.....

Liefs, de Noordermeertjes! X

1. Aart:
    19 augustus 2019
    Weer een mooi verhaal!En nogmaals dít pakken ze je nóóit meer af!Ga door met genieten!Liefs aan allemaal!
  2. Oma:
    Weer leuk om te lezen.
  3. Karen Noordermeer:
    19 augustus 2019
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten van alle belevenissen. . Ga zo door.
    Kijk nu al uit naar de volgende update.
    Groetjes, Karen