Dat was het dan!

31 augustus 2019 - Zwijndrecht, Nederland

Dat was het dan, onze roadtrip waar we anderhalf jaar zo naar hebben uitgekeken, Arjan en Luca mee bezig zijn geweest het afgelopen anderhalf jaar is voorbij! Alles wat we gehoopt hadden van zo'n reis, de plaatjes die we in het echt hoopten te gaan zien, is uitgekomen.

Het is meer geworden dan dat, alles kloptte, de reis die je vanuit je luie stoel boekt, de hotels die je boekt vanuit Nederland, het werkt gewoon, alleen de naam uitspreken vonden ze wat lastig🤣

Wat mij het meest heeft aangesproken van deze reis is de vele verschillende kanten/werelden die je juist daar zo goed kan zien aan deze kant van de States, New York....verliefd op geworden....druk,veel maar toch puur, en voor mij de meeste indruk gemaakt heeft....911 memorial en het daar zijn! Ik voelde me echt nietig en verdrietig dat mensen naar beneden springen van zulke hoge gebouwen in de hoop naar.....ja naar wat? Dan ben je wanhopig, het had nooit mogen gebeuren! Las Vegas...ik vond het echt leuk, we stonden met onze mond open, al op het vliegveld bling-bling en gokkasten, je loopt een andere wereld in en van de sauna die je inloopt als je naar buiten loopt😱

En dan ga je de woestijn in, de hitte in, van drukte naar soms alleen op de snelweg rijden, stilte, natuurgeweld,de dorpjes Kingman, Williams, Kanab, om verliefd op te worden, niks geen snelle wereld, de tijd heeft en staat daar nog steeds stil, stom voorbeeld: een echte oude us postoffice je ansichtkaarten wegdoen in een oud gebouw was al geweldig en wordt nog heel veel gebruik van gemaakt, dus pen en papier wordt daar blijkbaar nog gebruikt, je auto open laten staan een nacht....het kan daar nog gewoon, en in het midden van ieder dorpje een kerk, en prachtige kerken zie je. Fantastisch om daar doorheen te lopen, en de mensen....zo oprecht vriendelijk.

Na een week is het dan ook weer goed, om de wat snellere en iets koelere wereld weer verder te ontdekken, San Fransisco.....ten eerste de ruimte in onze airbnb, toch lekker na een ruime week hotelkamers, het is een heerlijke, relaxte stad, waar voor iedereen wat te doen is met Spaanse invloeden, Fisherman's wharf met zijn kleine winkeltjes, restaurants en de vele, herriemakende zeeleeuwen. En wil je goed shoppen, Union Square, Fietsen over de Golden Gate was natuurlijk een super hoogtepunt, met vele dank aan Rudy die ons op een gezellige manier op sleeptouw heeft genomen en alles geregeld heeft!

Highway 1.....vond ik mooi, lekker de zee zien, dolfijnen/ walvissen gespot, super gaaf was dat, de leuke badplaatsen, Monterey, Carmel-by-the-sea, Pismo Beach, heerlijkste donut ever gegeten daar, maar het wordt ook wel wat saai, en de highway 1 wordt hoe dichter je bij Los Angeles komt leuker, en dan rij je via Malibu, de stad Los Angeles binnen....ik weet nog steeds niet wat ik daar van vond....you love it or you hate it....dat heb ik dan weer niet, maar het heeft geen hart, de stad in....trek er maar anderhalf uur voor uit, voor een paar 'mile'. Walk of fame....vergane glorie! Maar Griffith Observatory, dat was gaaf, zo'n mega stad aan je voeten, en ik hou ervan....je komt de straat richting je hotel inrijden, zijn ze serieus aan het opnemen, nieuwsgieriger kan je me niet krijgen, er was op de Hollywood Boulevard een film in premiére gegaan, politie, mensen achter hekken, zwarte vette bakken met chauffeurs, dat kan dan weer alleen in L.A.! Venice beach, fantastisch strand met heerlijk zacht zand( moet ook even genoemd worden😂) gezien worden als je naar Santa Monica pier loopt, skaten, hardlopen, hond uitlaten, straatmuzikanten, en muscle beach.....allerlei soorten sporters, die aan het trainen waren en als laatste een prachtige zonsondergang! Disney.....te leuk, leuk, leuk bijzonder om als 'Die Hard Disneyfan(s)' eens een keer naar het allereerste dus oudste park te gaan, ze houden het gedachtengoed van Walt Disney daar wel in ere, dat kan je wel zien en de avondshows, 3 gezien....alle 3 adembenemend, wat een knappe koppen zitten daar achter, en een vuurwerk🤪.

San Diego was een goede afsluiting tussen alle geweld van grote steden, een aparte leuke niet al te grote stad met volgens mij alleen maar mexicanen die daar heen vertrokken zijn. Heel veel spaanse invloeden, die vond ik sowieso terug in een groot deel van de reis. Als ik de start EN landingsbaan zag was het wel billen knijpen met zo'n 777 bakbeest op zo'n redelijk klein vliegveld🤔, maar het is gelukt. Ik hou van Amerika, 20 jaar geleden al en nu weer, de mensen zijn oprecht aardig, 20 hoofddoeken in 4 weken ipv in 4 minuten was voor mij een groot pluspunt( excuus, maar ik kan het niet helpen) Minst leuke waren de vele daklozen die je daar in overvloed ziet, hoe kan het hé zou je denken?? Zomaar een praatje met een Texaan in San Diego bij het hotel.....drugs, drugs en nog eens drugs, in San Fransisco delen ze JUIST spuiten uit, het klinkt hard: maar spuit je maar dood, deze mensen zijn niet te helpen( woorden van de Texaan).

En 'as I speak' wordt er alweer naar Florida gekeken🤣🤣 Genoten met een hoofdletter G! Bedankt mijn lieve mannen! 💋💋💋

1. Karen Noordermeer:
    31 augustus 2019
    Te fijn dat jullie zo’n super vakantie hebben gehad. Bedankt voor al je leuke en gezellige updates, ik zal ze gaan missen.😘
  2. Aart:
    1 september 2019
    Dank jullie wel, dat je ons zó mee hebt laten genieten van deze,voor jullie, fantastische reis!De blogs van Jesse,de video's van Luca,de reisverhalen van Patricia en de foto's van jullie allemaal!Het was formidabel!Maar.....eerlijk?We zijn héél blij,en dankbaar,dat jullie weer in óns midden zijn!Liefs Pa.
  3. Oma:
    1 september 2019
    Ook ik zal de mooie verhalen missen. Wat een geweldige ervaring hebben jullie Luca en Jesse kunnen geven. 😍