Schoonheid van de States

13 augustus 2019 - Bishop, California, Verenigde Staten

Zo.....we zijn een aantal dagen verder en heel wat natuurparken achter de rug, de Grand Canyon hebben we al verteld dat dat prachtig was, we sliepen in Red Feather Lodge, en de volgende dag via de Grand Canyon naar Page voor de Antilope Canyon, Horseshoe bend en Lake Powell.....Antilope Canyon hebben uiteindelijk alleen Arjan en Luca gezien, Jesse durfde uiteindelijk niet naar beneden, wat ook wel te begrijpen was, 30 meter naar beneden en heel smal.....jammer dat ik het niet gezien heb, maar we hebben de foto's nog🤪 Daarna naar de Horseshoe bend, dat lag vlak bij ons hotel dus dat was een makkie......alle 3 de 'attractie's' lagen trouwens vlakbij, na een flinke klim kwamen we bij de Horseshoe bend, is mooi met de Colorado river goed te zien, je kan zien dat het 'afstamt' van de Grand Canyon, daarna nog naar Lake Powell, minste tot nu toe, even pootje gebaden, was aardig! Na het slechtste hotel tot nu toe, maar wel prima geslapen en dat is uiteindelijk het belangrijkste.....Next day, op naar Zion, wat is dat een prachtig park, eind doorheen gereden, gepicknickt met een hert op de achtergrond....het kan allemaal, en toen we dat natuurgeweld gezien hadden richting ons hotel in St.George, nog heerlijk gezwommen, in het zonnetje gelegen en daarna 'thuis' gegeten! Heerlijke dag met een heerlijk hotel, volgende dag buiten ontbeten...waar blijven de jongens? Die hadden kennis gemaakt met een heerlijke Amerikaanse medewerkster, haar man was manager daar, die een praatje kwam maken en ons het hemd van het lijf vroeg😂! Ondertussen zijn we bij gisteren aangekomen, Zondag 11 Augustus, dagen en tijd vergeet je hier, teruggereden naar Las Vegas, via Valley of Fire, heel mooi, visitor centre opgezocht om te plassen, ik heb Luca nog nooit zo gauw weer in de auto zien rennen, hij hoorde gesis a la een ratelsnake🤣 Was een krekel, wel hagedissen in het wild gezien daar, en het was bloedje heet daar, 101 fahrenheit en hiken werd afgeraden en dan door naar LV...onvoorstelbaar midden in de 'Desert' doemt opeens de Strip op, we waren er vrij vroeg, Luca wilde zien waar rapper Tupac is doodgeschoten, ik wilde het welbekende bord zien en daarna nog even naar de H&M omdat we toch wel wat kleding tekort komen🤣. En wat is het geweldig die Strip, show(tje) gekeken voor The Mirage, een heel kneuterig straatje ingelopen, had wat weg van Frankrijk, schattig was dat en de gondels zien varen in The Venetian....Fantastisch! Pijn in mijn hart afscheid genomen!

Vandaag de langste rij dag, ik moet zeggen....was saai, alleen op het laatst niet, op zijn Max Verstappen manier scheuren door de bergen.....tja, mannen gezin!! Vanmiddag in Bishop aangekomen, ook weer wezen zwemmen, zonnetje meegepakt en daarna even Bishop in, ik wist dat hier een Hollandse bakkerij zat en daar wilde ik graag even langs 'Eric's schat bakkery'......Dat was echt awesome, wat een brood wat een lekkernijen, en toen werden we aangesproken door meneer Schat himself, wat een boeiende man.....Luca kreeg koffie , ik thee en Jesse appelsap, Arjan hoefde niet, Jesse werd omgedoopt tot Donut Boy....en jawel er werd gelijk een donut gehaald.

Deze meneer is na de tweede wereldoorlog met zijn ouders eerst naar L.A. verhuist en daar een bakkerij gestart, ze hadden in Nederland in de jaren 40 een bakkerij in Utrecht, papa was opgepakt door de nazi's dus ze wilden wel weg uit Holland, hij is met 12 jaar gaan werken en met 15 jaar stond hij op eigen benen, ondertussen moest bakker Jose wat lekkers komen brengen, we zaten dus voor ons diner aan het gebak😀. Hij heeft 5 bedrijven nu opgebouwd, in van alles en nog wat, een eigen Vineyard, en auto nummer 27 is gisteren gekocht, een Cadillac, hij gaat om 22.00 naar bed en staat al jaren om 02.30 op, geen stress....geen regels, die haat hij in Nederland, we durfden niet te vragen hoe oud hij is, maar eind 70 schatten we hem sowieso in, elke dag bij zijn werk, dan de bakkerij dan elders! terwijl hij met ons zat te praten hield hij alles scherp in de gaten, 72 Mexicaanse platteland boeren en dames in dienst in de bakkerij, die werken keihard, hij was zelf de enige blanke! Ooit verkocht hij 50 broden per dag, nu 5000! En vorig jaar 1.8 miljoen klanten over de vloer gehad!!! Was super geweldig, en morgenochtend.......moeten we op zijn uitnodiging komen ontbijten! Jesse zei al....ik ga me helemaal volstouwen😂😂, was een boeiende gezellige early evening talk, Kortom....we hebben de natuurparken ronde gehad, op de komende 2 dagen Yosemite park na, gehad en gezien, kan niet anders zeggen....Geweldig! Het is een prachtig land! We hebben de staten New York, New Jersey, Nevada, Utah en Arizona nu gehad en helaas achter ons gelaten, we zijn nu in Californïe en daar blijven we! Heel benieuwd naar Yosemite, lijkt ons prachtig, daar hebben we wat meer tijd, morgenmiddag en Woensdag, we slapen in het oudste hotel van Mariposa, je moet alles een keer meemaken zeggen ze toch altijd😁

Dussss......morgenochtend eerst heerlijk ontbijten, daarna naar Yosemite, en dan de drukte van San Fransisco opzoeken! We hebben een geweldige tijd hier, het is niet te vertellen, het is niet te omschrijven, lang naar deze reis toegewerkt, maar het is nu al onvergetelijk! En trots op de jongens...heel de dag op de lip van je ouders, en dat als puber zijnde, slapen in 1 bed met je broer, maar ze genieten, ze zeuren niet, je hoort ze niet en genieten met ons mee❤❤

Dikke knuffel uit California! X

1. Oma:
    Geweldig alles .😍
  2. Aart:
    In één woord:Geweldig!
    Wat een feest voor jullie!
    En......er staat nog meer moois op het programma hè.
    Dat wordt nog meer genieten.Liefs.
  3. Karen Noordermeer:
    13 augustus 2019
    Wat een geweldige reis en wat een gave verhalen 😍
    Je krijgt ter plekke trek in een donut 😋.
    Doe donutboy, ratelsnake Guy 🤪, Max en Mr Schat de groeten.
    Kijk weer uit naar het volgende verslag
  4. Ben en Hermeen.:
    13 augustus 2019
    Als ik het zo lees hoeven jullie voorlopig niet meer met vakantie want hier kan je jaren op teren, wat een prachtige reis !
    Hebben jullie enig idee welke snelheid Luca kan bereiken als hij een beer zou zien?
    Groeten,
    Ben en Hermeen.
  5. Patricia:
    13 augustus 2019
    Haha....ik denk dat Luca een aardige snelheid kan bereiken mocht het nodig zijn!!🤣🤣